رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
دیجیتال مارکتینگ چیست و چه کسی دیجیتال مارکتر است؟
#1
دیجیتال مارکتر: در مورد حوزه ی دیجیتال مارکتینگ ایده های مختلفی وجود دارد که ناشی از تجربه و دانش افراد مختلف این حوزه می باشد. هر فردی که در این حوزه وارد شده و تجربیاتی کسب کرده است، این تجربیات را به صورت استراتژی فعالیت در این حوزه به افراد دیگر منتقل می کند.

دیجیتال مارکتر

در تعریفی که از دیجیتال مارکتر وجود دارد، به شخصی یک دیجیتال مارکتر می گویند که توانایی استفاده از ابزارهای دیجیتال برای رسیدن به بازاریابی را داشته باشد، به این صورت که فرد باید دائما از ابزارهای موجود در فضای دیجیتال آگاهی کسب کند و با آن ها آشنا شود و به طور محدود از آن ها استفاده کند تا به این بینش برسد که هر کدام از این ابزارها در کجا کاربرد دارند و این اطلاعات به عنوان سلاح های دیجیتال مارکتر می باشند که آن ها را ذخیره می کند و در صورت نیاز به کار می گیرد.

اما برای موفقیت در این حوزه و پیشی گرفتن از رقبا باید در چند حوزه نظیر ایمیل مارکتینگ، سئو و بهینه سازی سایت، گرافیک، تبلیغات اینترنتی و … به صورت حرفه ای کار کند. در واقع دیجیتال مارکتر با آگاهی از ابزارهای موجود و امکاناتی که دارد، این توانایی را خواهد داشت تا زمانی که فردی برای راه اندازی کسب وکار اینترنتی خود به آن ها مراجعه می کند، بهترین مشاوره و راهنمایی را به آن فرد بدهد.

 اما این سوال برای افرادی که تازه می خواهند در این حوزه شروع به فعالیت کنند، وجود دارد، این که یک دیجیتال مارکتر خوب باید در چه حوزه هایی تخصص داشته باشد؟

یک دیجیتال مارکتر باید در چه حوزه هایی تخصص داشته باشد؟
یک دیجیتال مارکتر خوب باید، در زمینه های مختلفی وارد شده و با آنها آشنایی داشته باشد اما باید در چند حوزه متخصص شود. یعنی در آن حوزه کار کرده و تجربیات بیشتری در مقایسه با افرادی که در آن حوزه کار نکرده اند، داشته باشد. یعنی یک دیجیتال مارکتر واقعی باید توانایی های نام برده در زیر را برای موفقیت در این حوزه داشته باشد.

حتما بخوانید  تبلیغ در گوگل
دیجیتال مارکتر

یک دیجیتال مارکتر باید طراحی سایت را بلد باشد، نحوه کد زدن با html و css را بداند.
با مفهوم UI و UX آشنایی داشته باشد و توانایی تحلیل یک سایت از جهت UI و UX را داشته باشد .
باید توانایی کار کردن با یک نرم افزار گرافیکی نظیر فوتوشاپ، نرم افزارهای ویرایش صدا و … را داشته باشد.
با سئوی داخلی (on-page-seo) و سئوی خارجی (front-page-seo) آشنایی داشته باشد.
در مورد انواع cms ها، فروشگاه سازها اطلاعات کافی داشته باشد، باید با افزونه های مختلف آشنایی داشته باشد.
یک دیجیتال مارکتر باید توانایی راه اندازی و لانچ کردن یک سایت را حداقل بر روی یکی از کنترل پنل های هاستینگ را داشته باشد.
در تولید محتوای جذاب و هدفمند توانایی داشته باشد.
یک دیجیتال مارکتر باید  با اصول بهینه سازی کدهای html و css آشنایی داشته باشد.
باید با شبکه های اجتماعی مختلف آشنایی داشته باشد و در چند مورد از آها تخصص داشته باشد.
یک دیجیتال مارکتر همواره باید در حال بروز رسانی اطلاعات و دانش خود باشد .
یک دیجیتال مارکتر باید با ابزارهای مختلف تحلیل سایت و رفتار کاربران آشنایی داشته باشد ، به عنوان مثال google Analytics را بشناسد و با نحوه کارکرد آن آشنا باشد یعنی بداند google Analytics برای چه چیزی استفاده می شود. همچنین درمورد google webmaster tools و نحوه کارکرد آن اطلاعات کافی داشته باشد.
با سیستم های آنالیز سایت آشنایی داشته باشد. با افزونه هایی که می توان یک سایت را آنالیز کرد آشنایی داشته باشد.
یک دیجیتال مارکتر باید با انواع شبکه های اجتماعی نظیر تلگرام، فیس بوک، پینترست، لینکدین، گوگل پلاس، اینستاگرام آشنایی داشته باشد یعنی بداند که این این شبکه ها چه کارکردهایی دارد. این به این معنی است که از یک دیجیتال مارکتر انتظار نمی رود تا در تمامی شبکه های اجتماعی متخصص باشد و فقط آشنایی با نحوه کارکرد آن ها کافی می باشد  تا زمانی که کارفرما در مورد کسب و کار خود صحبت می کند بداند کدام یک از این شبکه های اجتماعی می تواند به کسب و کار وی کمک کند.
حتما بخوانید  بهترین ایده، بهترین استارت آپ
بهترین تمرین برای شروع کار در حوزه ی دیجیتال مارکتینگ، راه اندازی یک سایت شخصی می باشد. به طوری که در این سایت ابزارهای مختلفی که در حوزه ی دیجیتال وجود دارد را نصب کرده و آن ها را تست و آزمایش کند تا اطلاعات کافی در موردشان و نحوه کارکرد آن ها را بدست آورد.

به عنوان مثال یک سایت با وردپرس ایجاد کند و یک نمونه از فروشگاه های اینترنتی که وجود دارد را روی آن راه اندازی کند، تا با نحوه اتصال به درگاه های بانکی و فاکتورها و نحوه مدیریت فروشگاه های اینترنتی آشنا شود.

می تواند انواع افزونه های مفیدی نظیر چت آنلاین و …  که برای سیستم های مدیریت محتوای وردپرس وجود دارد یا روزانه تولید و به بازار عرضه می شوند را روی سایت خود نصب کرده و با نحوه ی کارکرد آن ها آشنا شود.

از آنجا که مهم ترین بخش دیجیتال مارکتینگ تولید محتوای مناسب می باشد. می تواند درسایت خود شروع به تولید محتوا در یک حوزه ی به خصوص کند.

نتیجه گیری :
در پایان دوباره به این نکته اشاره می کنم که یک دیجیتال مارکتر باید به طورکامل با بازاریابی (marketing) آشنایی داشته باشد؛ در زمینه های مدیریت بازاریابی و استراتژهای بازاریابی مطالعه کرده و آگاهی کسب کند. توانایی در بازاریابی از الزامات یک دیجیتال مارکتر می باشد. بنابراین یک دیجیتال مارکتری موفق خواهد بود که هم دانش کافی ازفضای دیجیتال داشته باشد و هم درحوزه ی بازاریابی وارد شده و فعالیت کند.
منبع : آویناوب
پاسخ }
سپاس شده توسط:


پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان